He was great in the Christmas Cantata,
He could double-stop fart the Toccata,
He'd boom from his ass
Bach's B-Minor Mass,
And in counterpoint, La Traviata.

Spurred on by a very high wager
With an envious German named Bager,
He proceeded to fart
The complete hoboe part
Of Haydn's Octet in B-major.

His repertoire ranged from classics to jazz,
He achieved new effects with bubbles of gas.
With a good dose of salts
He could whistle a waltz
Or swing it in razzamatazz.

His basso profundo with timbre so rare
He rendered quite often, with power to spare.
But his great work of art,
His fortissimo fart
He saved for the Marche Militaire.

One day he was dared to perform
The William Tell Overture Storm,
But naught could dishearten
Our spirited Spartan,
For his fart was in wonderful form.

Hij was groots in de Weihnachtskantaten
en, met dubbelgreep, in het Toccata.
        Hij blies door zijn hol
        Bachs Mis in B-mol
en, met contrapunt, La Traviata.

Er was een magnaat in bruin brood
die met Kees eens een weddenschap sloot.
        Maar natuurlijk floot hij
        heel de hobo-partij
van Haydns Octet in B-groot.

Zijn kont baste kerkkoor tot jazz,
van contrabas tot cor anglais:
        Op één bord spaghetti
        scheet hij Donizetti
en desnoods in razzamatazz.

Hij veestte de Faust als expert
en hij speelde Vivaldi met flair.
        Maar hij lei heel zijn geest
        als fortissimo veest
in een schallende Marche Militaire.

Het Kremlin liet Kees een keer sturen
voor hun 1812-Ouverture.
        Hij oefende druk
        om hun lievelingsstuk
vol furore daar af te gaan vuren.